BEYAZ KOD TATBİKAT RAPORU
SENARYO: Merkezimize 20.02.2024 tarihinde ağız ve diş sağlığı hizmeti almak için başvuran hasta bekleme alanında agresif davranışlar gösterir. Hasta henüz muayenesi yapılmadan kliniğe girdiği an “Reçete istemiyorum çekim yapılmasını istiyorum” diyerek öfkeli tutumda bulunur. Hekimin muayenesi esnasında hekimin elini iterek “Ne yapıyorsunuz beyefendi?” diye bağırır. Yapılan muayene sonrasında hekim hastaya enfeksiyonunun geçmediğini ilaç kullanması gerektiğini, reçeteyi değiştireceğini izah eder. İlaç kullanmak istemeyen hasta reçete almayı reddeder. Hekim hastayı konu hakkında bilgilendirir, bilgilendirmeye rağmen ikna olmayan hasta sesini yükselterek çekim yaptırmak için ısrarcı davranışta bulunur. Sözel hakaretlerde bulunarak görevli personellere bağırmaya başlar.Hekim klinik sekreterine Beyaz Kod vermesini söyler.Klinik sekreteritarafından hemen masada bulunan dâhili telefondan “1111” Beyaz Kodu tuşlar ve telefonu kapattır.Acil çağrıyı alan güvenlik personelleri ivedilikle olay yerine intikal eder. Hasta güvenlik personelleri tarafından klinikten uzaklaştırılır. İdarecilertarafından şiddete maruz kalan hekime ve klinik sekreterine geçmiş olsun dileklerinde bulunulur yasal sürecin başlatıldığı hakkında bilgi verilir.
TATBİKAT YERİ: Klinik 15-16
TATBİKAT SAATİ: Saat: 15.59
TATBİKATTA ROL ALANLAR: İdareci, Diş Hekimi, Klinik Sekreteri, Güvenlik Personelleri, Hasta
KAMERA KAYIT: İletişim Birimi
SENARYO VE UYGULAMA: Kalite ve Eğitim Birimi
RAPOR: Beyaz kod tatbikatı 20.02.2024 tarihinde klinik 15’de senaryo doğrultusunda gerçekleştirilmiş olup başarılı olmuştur. Beyaz kod ekibi 1 dakika 29 saniyede olay yerine ulaşmış gerekli müdahalede bulunulmuştur. Yapılan tatbikatta personelin bilgi ve müdahale bilinç düzeyinin yüksek olduğu görülmüştür.